Veel gestelde vragen
Hoe gaat het precies in zijn werk?
Selecteer het gewenste product en vul je gegevens in, hierna kun jij een laptop bestellen! Zodra wij jouw complete gegevens en de betaling hebben ontvangen leveren wij de laptop, in overleg met jou, zo snel mogelijk.
Welke apparaten kan ik huren?
Bij StudiePC kun je kiezen uit verschillende apparaten, afgestemd op jouw wensen. Bezoek de aanbodpagina van StudiePC om ons beschikbare hardwareaanbod te bekijken.
Ik ben jonger dan 18 jaar, kan ik ook huren?
Ja dat kan. De aanvraag moet dan via jouw ouders/verzorgers verlopen.
Ik ben geen student, kan ik ook huren?
Niet via StudiePC. Hiervoor kan je terecht bij laptopshuren.nl.
Ik zit niet op een school in Zwolle, kan ik ook een laptop huren bij StudiePC?
Ja, dat is geen probleem.
Hoe ontkoppel ik mijn Apple account van jullie iPads?
Open Instellingen ▸ Tik bovenaan op de naam ▸ scrol omlaag en tik op ‘Log uit’. Vul het wachtwoord van het gekoppelde Apple ID in en volg de stappen op het scherm.
Wat zijn de kosten van het huren van de laptop?
Je kunt al een iPad huren vanaf € 15,- per maanden een laptop vanaf € 17,- per maand.
Zijn er nog extra kosten?
Bij het afsluiten van een StudiePC overeenkomst dient een borg te worden voldaan. Dit bedrag wordt direct bij de aanvraag voldaan. Wanneer bij beëindiging van het abonnement de laptop in goede staat wordt ingeleverd bij StudiePC, dan ontvang je de borg van ons retour
Kan ik een verzekering afsluiten tegen schade en diefstal?
Ja, deze is optioneel en bedraagt €4,95 per maand.
Graag verwijzen we je naar de volgende link voor een uitgebreide uitleg: http://studiepc.nl/klantenservice/
Hoe gaat de betaling aan StudiePC?
Het betreft een maandelijkse betaling. Per maand wordt het bedrag voldaan via een automatische incasso.
Automatische incasso betekent dat je toestemming geeft aan StudiePC om maandelijks de huurtermijn van je rekening af te schrijven.
Wat gebeurt er als een automatische incasso niet lukt?
Wij sturen een mail met daarin de mogelijkheid om de betaling via iDeal binnen 5 werkdagen zelf over te maken. Let op, wanneer er binnen zes maanden twee keer een incasso mislukt of teruggeboekt wordt dan zeggen wij het contract eenzijdig op en moet je de laptop weer inleveren!
Wat gebeurt er bij een betalingsachterstand?
- Je ontvangt van ons een betalingsherinnering met een iDeal link.
- Wanneer er twee keer binnen 6 maanden niet wordt betaald, dan zeggen wij het contract eenzijdig op en moet de hardware worden ingeleverd.
- Wanneer hardware niet op tijd wordt ingeleverd, dan wordt er een boete opgelegd van € 25,00.
- Wanneer wij na meerdere herinneringen geen betaling en hardware hebben ontvangen, dan zetten wij de achterstand door naar onze deurwaarder.
Hoe snel kan ik een laptop in gebruik krijgen?
Wij streven er naar om binnen 3 werkdagen de laptop te leveren.
In welke plaatsen leveren jullie?
Wij leveren landelijk. Met name in de regio’s Overijssel, Gelderland, Groningen, Friesland en Noord Holland.
Kunnen er apps vooraf geïnstalleerd worden door Studiepc.nl?
Aangezien Apple accounts persoonsgebonden accounts zijn dien je zelf de applicaties te installeren.
Wat is de minimale huurperiode?
Bij StudiePC huur je voor minimaal 3 maanden, daarna is het abonnement per maand opzegbaar. De betaling verloopt per maand via automatische incasso.
Wat wordt gerekend als eerste maand?
De eerste maand wordt als volgt vastgesteld:
– aflevering van laptop voor de 15e van de maand is deze maand ook de eerste huurmaand.
– aflevering op of na de 15e van de maand dan is de volgende maand de eerste huurmaand.
Wat doe ik bij een storing aan mijn laptop?
Als je laptop van StudiePC een storing heeft kun je deze online melden via het storingmeldingsformulier. Ook kun je tijdens kantooruren (08:30 – 17:00 uur) contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 038 – 422 1805.
Wat doe ik bij schade aan mijn laptop?
Als je laptop van StudiePC een storing heeft kun je deze online melden via het schademeldingsformulier. Ook kun je tijdens kantooruren (08:30 – 17:00 uur) contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 038 – 422 1805.
Ik ga stoppen met studeren, kan ik ook door blijven huren?
StudiePC is voornamelijk gericht op studenten. Maar mocht u voor een langere periode een laptop willen huren, is dit zeker mogelijk! Neem eventueel ook een kijkje op www.Heco.nl
Kan ik ook een laptop kopen of overnemen?
In principe is dit niet de bedoeling bij StudiePC. Je kan dit opnemen met de servicedesk via info@studiepc.nl of 038 422 1805.