VEELGESTELDE VRAGEN

  • Hoe gaat het precies in zijn werk?

    Selecteer het gewenste product en klik op huren. Vul de gegevens in en betaal met iDeal. Zodra wij jouw complete gegevens en de betaling hebben ontvangen leveren wij de laptop, in overleg met jou, zo snel mogelijk.

  • Welke apparaten kan ik huren?

    Je kunt bij StudiePC kiezen uit een: iPad, mini laptop, standaard laptop en Macbook. Zie de pagina aanbod StudiePC.

  • Ik ben jonger dan 18 jaar, kan ik ook huren?

    Ja dat kan. De aanvraag moet dan via jouw ouders/ verzorgers verlopen.

  • Ik ben geen student, kan ik ook huren?

    Niet via Studiepc. Voor een korte huurperiode kan je terecht bij laptopshuren.nl Voor een langere huurperiode kan je terecht bij heco.nl.

  • Ik zit niet op een school in Zwolle, kan ik ook een laptop huren bij StudiePC?

    Ja, dat is geen probleem.

  • Wat zijn de kosten van het huren van de laptop?

    Je kunt al een laptop huren vanaf € 15,- per maand.

  • Zijn er nog extra kosten?

    Bij het afsluiten van een StudiePC overeenkomst dient een borg te worden voldaan. Dit bedrag wordt direct bij de aanvraag voldaan. Wanneer bij beëindiging van het abonnement de laptop in goede staat wordt ingeleverd bij StudiePC, dan ontvang je de borg van ons retour.

    Verder betaal je de verzendkosten voor het leveren per PostNL of door onze eigen koeriersdienst.

  • Kan ik een verzekering afsluiten tegen schade en diefstal?

    Ja dit is verplicht. Dit zit al bij de prijs in! (€1,- per maand)

  • Hoe gaat de betaling aan StudiePC?

    Het betreft een maandelijkse betaling. Per maand wordt het bedrag voldaan via een automatische incasso.

  • Wat is een automatische incasso?

    Automatische incasso betekent dat je toestemming geeft aan StudiePC om maandelijks de huurtermijn van je rekening af te schrijven.

  • Wat gebeurt er als een automatische incasso niet lukt?

    Wij sturen een mail met daarin de mogelijkheid om de betaling via iDeal binnen 5 werkdagen zelf over te maken. Let op, wanneer er binnen zes maanden twee keer een incasso mislukt of teruggeboekt wordt dan zeggen wij het contract eenzijdig op en moet je de laptop weer inleveren!

  • Wat gebeurt er bij een betalingsachterstand?

    • Stap 1: Betalingsherinnering per e-mail met de mogelijkheid om te betalen via iDeal
    • Stap 2: Een laatste aanmaning en wij zeggen het contract eenzijdig op, je moet de laptop binnen een week bij ons inleveren. Daarnaast moet je ook de huurachterstand nog voldoen.
    • Stap 3: Wanneer je de laptop niet inlevert en niet aan ons betaalt dan wordt de huur wordt omgezet in koop. Je bent dus het aankoopbedrag en de huurachterstand aan ons verschuldigd. Deze kosten zetten door naar onze deurwaarder Flanderijn, die handelt het verder af. Alle extra bijkomende kosten worden op jou verhaald.
  • Hoe snel kan ik een laptop in gebruik krijgen?

    Zodra de aanvraag bij ons binnen is wordt er binnen één werkdag contact opgenomen over het overhandigen van de laptop.

  • In welke plaatsen leveren jullie?

    Wij leveren landelijk. Met name in de regio’s Overijssel, Gelderland, Groningen, Friesland en Noord Holland.

  • Wat is de minimale huurperiode?

    Bij studiePC huur je voor minimaal 6 maanden, daarna is het abonnement per maand opzegbaar. De betaling verloopt per maand via automatische incasso.

  • Wat doe ik bij een storing aan mijn laptop?

    Als je laptop van StudiePC een storing heeft kun je deze online melden via het storingmeldingsformulier . Ook kun je tijdens kantooruren (08:30 – 17:00 uur) contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 038 – 422 1805.

  • Wat doe ik bij schade aan mijn laptop?

    Als je laptop van StudiePC een storing heeft kun je deze online melden via het schademeldingsformulier . Ook kun je tijdens kantooruren (08:30 – 17:00 uur) contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 038 – 422 1805.

  • Ik ga stoppen met studeren, kan ik ook door blijven huren?

    Niet via Studiepc. Voor een korte huurperiode kan je terecht bij laptopshuren.nl. Voor een langere huurperiode kan je terecht bij heco.nl. Ook is er, in sommige gevallen, de mogelijkheid om de laptop over te kopen.

  • Kan ik ook een laptop kopen of overnemen?

    Alleen na een bepaalde huurperiode is het wellicht mogelijk om de laptop over te nemen. Dit kun je navragen bij de klantenservice via info@studiepc.nl of 038 422 1805.